our song...

Oct 12, 2007

Kisah Sehari Sebelum Raya

aku perasan dah beberapa kali berlaku kat aku...ada gak tahun-tahun sebelum ni aku mengalami kisah yang sama..kereta meragam sehari sebelum raya..tak sangka tahun ni pun sama....semalam kete aku tersadai betul-betul depan rumah aku...berembun la dia sorang-sorang kat bawah tu semalam...tak tau macam mana nak bawak naik tu....dah pergi bawak 2 pomen dah...dah betul itu..ini...rosak lagi..mmm...aku pun tak tau la nak kata apa...dia tunggu sehari sebelum raya jugak nak rosak....tahun sebelum tu tersadai kat tepi jalan...petang raya...semata-mata nak membeli tiket keretapi untuk mak yang tak sabo-sabo nak balik raya kampung dia raya ketiga..aku dah cakap kat mak aku...aku tak sedap ati nak bawak kete tu...rosak kot..tapi mak aku suruh jugak...dah tersadai tu pandai-pandai la...jemput aku...aku dah kata dah.......huhu....badi kot? dan sebelum tu aku pernah patah spek....patah tengah lak tu sehari sebelum raya....dugaan..dugaan..tapi bila dikenangkan..dugaan aku tak la sehebat mana...ada orang beraya takde mak bapak..tanpa orang tersayang tahun ni..ada yang cacat..ada yang miskin....syukur....alhamdulilah...semoga aku masih sempat nak berpuasa dan beraya pada tahun-tahun seterusnya....amin.....