our song...

Sep 13, 2007

AKaun AkhiraT



Wahai jiwa jiwa yang tenang
Berhati-hatilah dirimu kepada
Hati-hati yang penuh
Dengan kebencian yang dalam
Karena sesungguhnya iblis
Ada dan bersemayam
Di hati yang penuh dengan benci
Di hati yang penuh dengan prasangka

Laskar cinta
Sebarkanlah benih-benih cinta
Musnahkanlah virus-virus benci
Virus yang bisa rosakkan jiwa
Karena cinta adalah hakikat
Dan jalan yang terang bagi semua manusia

Jika kebencian meracunimu
Kepada manusia lainnya
Maka sesungguhnya iblis
Sudah berkuasa atas dirimu

Maka jangan pernah berharap
Aku akan mengasihi
Menyayangi
Manusia manusia
Yang penuh benci seperti kamu

~laskar cinta-Dewa~

mm....saja jer letak lagu dewa kat sini...apa yang aku boleh cakap..tahun ni banyak betul dugaan untuk aku....fuhhhh.....tahan nafas saja.....no komen..allah sayang kat aku...Dia nak bagi pahala free, kan....tapi alhamdulilah...insya-allah...semua dah nak berakhir.....everything will be just fine....sabo...sabo....kalau tak sabo dah lama dah....bukannya best pun....aku pun tak nak benda-benda ni jadi..luar kawalan kita beb....tapi ada jugak manusia yang salah faham......kadang-kadang kita yang tak tau apa-apa pun...tak mengusik orang sikit pun...kita balik yang kena..wallahualam...sebab ada manusia yang penuh rasa benci, dengki.... astagafirullahalazim..... puasa.. puasa..nasib baik aku ada basic yang kuat jugak dalam hidup aku... syukur ya allah...aku masih takutkan neraka Mu..syukur ya allah... Kau tidak membiarkan hamba Mu ini menjadi 'jahil' seperti mana mereka-mereka itu...macam aku selalu cakap kat diri sendiri...tak baik mengeluh....orang nak transfer pahala banyak-banyak kat aku.. alhamdulilah...aku ambik...yang lain tu biar allah yang tentukan... yang pasti...semua orang akan mati..jadi renung-renungkanlah kesudahan hidup yang macam mana yang kita inginkan....